Jaké je to s hybridem? Mercedes-Benz GLE 350de


O výkon nepřijdete..

Pokud elektrické a hybridní vozy jsou v něčem opravdu výjimeční, je to právě jejich okamžitý výkon. I přes svou váhu má Mercedes-Benz GLE 350de zrychlení z 0 - 100km/h za pouhé 6,8s.

Výkon 2.0l 4válcového naftového motoru je 143kW a společně s 100kW elektromotorem kombinuje více jak 300koní.



Baterie

Baterie Mercedes-Benz GLE 350de má 31.2kWh, to Vám bude stačit k dojezdu přibližně 70 - 80km.

Plně-elektrický mód je opravdu skvělý k městskému ježdění, komfort podvozku vozidla GLE je opravdu příjemný a ve spojení s tichým elektromotorem je i cesta kolonou velmi uklidňující.

Dálniční jízda je také velmi příjemná ale vůz nelze přepnout do elektrického módu nad 140km/h.

Velmi usměvavou statistikou je spotřeba, která činí 1.1l/100km a opravdu je tomu tak! Plná nádrž ve vozidle s občasným dobitím baterie prodlužuje dojezd vozu tak, že se cítíte, že už nemusíte nikdy tankovat!


Mimo standardní režimy jízd vozu GLE jsou zde také přidané dva elektrické. ELECTRIC a BATTERY LEVEL. My se zde zaměříme ještě na klasický COMFORT. Režim electric je čistě elektrický pohon, dokud se vám nevybije baterie nebo dokud nesešlápnete pedál akcelerace až "na podlahu". Režim battery life, funguje k co nejdelší výdrži baterie, střídá se naftový motor s elektromotorem pro nejvyšší efektivitu.

Režim comfort je zlatou střední cestou, vůz využívá naftový motor v případě, že je potřeba a naopak elektrický motor, když jedete poklidnější cestou či městskou dopravou.


Řadicí pádla výjimečně mají dvě funkce. V režimu, ve kterém se využívá spalovací motor fungují stejně jako v každém jiném vozidle, k řazení. Situace se mění v případě, že přepnete do plně elektrického režimu, kde pádla slouží k nastavení rekuperaci*.


*REKUPERACE = je proces přeměny kinetické energie zpět na využitelnou elektrickou energii při brzdění.


Dobíjení vozidla

Pokrytí v České republiky není prozatím tak rozšířeno o nabíjecí stanice. Pokud bydlíte ve větších městech, neměl by být žádný problém. Ale nebojte se ničeho, vůz je možné dobíjet i doma skrze klasickou zásuvku, takové nabíjení bude sice trvat okolo 5-6 hodin ale to je také myšlenka celého hybridu, kdy večer dorazíte domů, vůz dáte nabíjet a ráno opět vyjíždíte.


Když už naleznete nabíjecí stanici, musíte vzít v potaz dva hlavní prvky celého nabíjení: výkon nabíjecí stanice a cena. Společnosti jako EON, ČEZ a INNOGY, nabízejí rychlonabíjecí stanice, které tento konkrétní vůz dobijí z 0% na 100% okolo 20-30 minut. Lokální nabíjecí stanice se většinou pohybují okolo 22kW dobíjení, což znamená přibližně 2-3 hodiny.


126 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše